Charakteristika školního vzdělávacího programu
1. Záměry a cíle
Školní vzdělávací program s názvem „ Život kolem nás „ je vlastní program školy, který zohledňuje podmínky naší mateřské školy.
Hlavním záměrem je rozvíjet osobnost samostatného, sebevědomého dítěte, schopného spolupracovat a komunikovat. Podporovat jeho zdravý vývoj s přiměřenou pohybovou aktivitou, s citovým postojem vůči ostatním lidem, ke světu kolem, k člověku a k jeho práci, k rodině, k přírodě, k vlastnímu zdraví, k historii a k tradicím.
Plánovanými činnostmi při běžných denních situacích chceme působit na dítě tak, abychom v rámci jeho možností a schopností u dítěte
- rozvíjely předpoklady pro učení, myšlení a objevování
- osvojovaly základy hodnot, na nichž je založena naše společnost
- získávaly osobní samostatnost, schopnost projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
2. Formy metody práce
- Prožitkové a kooperativní učení hrou, které je založeno na přímých zážitcích dítěte
- Upřednostňujeme smyslové vnímání jako základ veškerého přirozeného poznávání
- Aktivně podporujeme rozvoj komunikativních dovedností
- Využíváme spontánních nápadů dětí, podporujeme dětskou zvídavost a potřebu objevovat
- Uplatňujeme situační učení, spontánní sociální učení,didakticky cílenou činnost
3. Hlavní zásady
- Prioritou je vždy zájem dítěte
- Hlavní činností je hra nebo činnost, při které získává poznatky a dovednosti
- Respektujeme specifiku předškolního vzdělávání
- Uplatňujeme individuální přístup k dítěti
- Aktivity spontánní a řízené jsou vzájemně provázené a vyvážené
- Důsledně provádíme evaluační analýzu obsahu, metod a forem denní nabídky činností dětem
- Sledujeme vývoj dítěte jeho změny a pokroky, které pečlivě zaznamenáváme